My Lovely Family

Love can touch us one time and last for a lifetime, and never let go till we’re gone

Saturday, March 30, 2013

Ini Kerja Abang...

Abang memang susah nak tidur sejak dah besar ni...Ni antara aktiviti Abang...huhuu


posted from Bloggeroid

Wednesday, March 27, 2013

testing update guna hp

testing..try guna hp update blog..begitu lambatnye ibu dgn iy ni...huhuuu

posted from Bloggeroid

Ke Klinik Pakar Kanak2 Dr. Yaw

Abang kena selsema banyak hari..Almost 2 minggu dah..Sebelum ni gi klinik panel saja tapi tak berapa berkesan/sesuai ubatnya..Abang time bermain/aktif ok je tapi bila nak tidur (baring), and masa subuh..memang dengar nafas Abang berbunyi "srrupppp..." Kesian tengok Abang, tak selesa tidur..

Ibu kalau anak2 tak sihat, Ibu mesti berdoa supaya anak2 Ibu cepat sembuh atau tukarkan sahaja penyakit tu pada Ibu...Ibu rela tanggung semuanya..Ibu sayang anak2 Ibu...

Pagi Ahad sebelum balik semula ke Rompin, bawak Abang (Adik sekali la..) ke klinik Dr Yaw ni..Mula2 gi Klinik Pakar Kanak2 Ang tapi tutup pulak..Ibu suka gi kat sini sebab Dr Ang cek semua termasuk kemaluan anak2..hehee...Pastu explaination panjang lebar...Dr Yaw ok jugak..cuma dia cek yang berkaitan sahaja..

Kat Klinik dr Yaw, tempat bermain untuk kanak2 memang luas..macam nursery..Abang n Adik suka la, kawan2 ramai..Sementara tunggu giliran, sesi bermain je la hero2 ni...

Ayah mengantuk masa ni...Keletihan petang semalam jadi "Bodyguard" Adik kat pantai..hehee...Adik macam biasa..tu tengah memanjat papan gelongsor..Abang main lego..

Berlari aje dia...nak snap gambar pun susah...

Naik benda alah ni lak...

Budak kecik yang ni suke main buka tutup tingkap..pastu cakap "assyyemmm..." (assalamualaikum agaknya..ke masam....heee....)

Lambat gak tunggu giliran...Bila masa tah diorang yang lain ni buat appointment...Nampak macam baru datang tapi kena panggil dulu...Hampir naik hangin Ayah.. Ayah siap gi tanya kat kaunter lagi..Nasib baik budak tu cakap "lepas ni Amirul Aiman.." kalau tak, ada kena sound dengan Ayah..heheee







Dah penat bergambar, tengok gelagat budak2 yang lain..Kebanyakan yang demam macam tak demam sebab bermain dengan kawan2...

Dr Yaw cakap, hingus Abang kaler hijau n pekat..Sebab tu ada bunyi..n Abang tak boleh tidur dengan aircond terpasang...Abang memang tidur dengan aircond sebab kuat berpeluh..so, pasni pasang kipas je la kita ye..Sampai Abang sihat dari selsema...Lain2 masalah ok..

Alhamdulillah...Semoga anak2 Ayah n Ibu sihat selalu...


**Nasib baik kali ni Abang n Adik tak meragam nak balik..dulu tak nak balik sebab nak main lagi... T______________T



Amy Azran





Tuesday, March 26, 2013

BBQ Lepas Penat Main Kat Pantai..

Masa sampai kat rumah Tok (sebelum gi pantai), Tok tengah siang ikan, ketam, udang, sotong..Tok cakap Ayah Lan n Mommy nak buat BBQ malam nanti..tapi untuk kita2 je, tak ajak pun jiran2 terdekat..Kalau ajak, confirm tak cukup... T__________T

So, pas maghrib, bermulalah acara membakar..Ayah yang tukang snap gambar..tapi semua gambar makanan je..heheee...Ibu of course la jadi bodyguard kepada hero2 yang comel gagah perkasa nih..

Kita layan je lah gambar2 makanan ini....





Alhamdulillah, memang bes...



Amy Azran




Monday, March 25, 2013

Pantai Beserah...

Hujung minggu baru2 ni kita sekeluarga balik Beserah..Tujuan utama nak ambil Tok balik Rompin..Kebetulan pulak, Ayah Lan n Mommy Resa balik jugak..Diorang bawak sekali kakak Mommy Resa n family..

Ayah Lan n Mommy Resa sampai dulu kat Beserah..kita sampai dalam pukul 5 lebih..Ayah n Ibu tak ambil cuti pun..Pagi Sabtu tu masuk ofis dulu..Pas dah masukkan barang2 dalam rumah Tok n sembahyang Asar, kita gi Pantai Beserah, tengok Paklong Saleh memukat ikan..(memukat ke menjala ek..Ibu tak sure la mana perkataan yang sesuai..hehee...)

Suka sangat la Abang n Adik dapat main kat pantai...Tok cakap jangan main air, Abang selsema...Adik pun..Ayah jawab, tak boleh nak jamin..huhuuu...

See...sampai je pantai terus duduk atas air..Tok pulak bagi bekas air polistrene ni..lagi bertambah suka la Abang...

 Berkepak2 kaki Abang main air...Adik pulak...

Meronta2 Adik nak lepaskan diri...nampak pulak Abang duduk atas air...Jeles la member...hee...

"Lepaskan saye...." Mata tak lepas pandang ke air...

Suka sangat mengutip pasir Anak sulung Ayah n Ibu ni...

Mana Adik?

Ni dia...tengah buat aksi kuak rama2 nya...kemain lagi budak kecik nih..

Sentiasa dikawal rapi oleh Ayah AKA Bodyguard...heheee...Budak kecik ni kalau tak dikawal, memang laju je berlari ke tengah...segala siput, ketam pun takut kat dia..hahaah..

Sengih je Abang sambil tangan mengorek pasir...

Pas korek dengan tangan kanan, tangan kiri pulak...

Akhirnya Ayah kepenatan mengejar Adik..hehee....

Mana gambar Ibu?Ibu la yang snap gambar...emm...ni pun gambar yang diambil laju2 sebab mata Ibu liar tengok anak2..Risau betul Ibu..Risau kat ombak, kaca, n macam2 lagi laa..kebetulan pulak ada jellyfish...kalau terpijak nanti gatal...

Ni masa dukung nak bawak ke kereta, meraung2 Abang n Adik tak nak balik...haishh..tu la yang malas nak bawak ke pantai..Nak balik punye la susah..meronta2 memasing...tanggalkan baju, seluar, simbah dengan air mineral, bungkus dengan tuala..Nasib baik jarak ke rumah Tok 3 minit je (kalau naik kereta laa..) Kalau lebih kang, takut Abang n Adik terkucil or terberry...heheee...

Moral : Setahun sekali baru gi pantai Ayah cakap...T____________T




Amy Azran




Friday, March 22, 2013

Abang Pakai Kopiah vs Adik Pakai Kopiah

Suka sangat tengok Abang n Adik pakai kopiah...sejuk je mata memandang..hehee..Abang senang je nak pakai tapi Adik...emmm...memang kena paksa..jangankan kopiah..topi pun tak suka pakai..masa kecik2 dulu (sekarang pun kecik lagi), redha je bila Ibu pakaikan kopiah..Abang lak tak suka mase tu..Ni terbalik dah..hehee...

Jom kita tengok bila Abang n Adik pakai kopiah...

Si Pipi Gebu AKA Abang...elok je Abang pakai...




Yang last ni nampak blur gambar sebab Abang nak tengok gambar dia dalam kamera...hehee...Abang comel la sayang....

Mari kita tengok Adik pulak..




Sedaya upaya nak meloloskan diri...kuat Ayah pegang ni semata2 nak ambil gambar Adik pakai kopiah...hehee....Ni comel sekali dengan kelakuannya...huhuuu....


Kopiah ni Tok beli masa umrah yang lepas...



Amy Azran




Thursday, March 21, 2013

Ibu Marah..Adik Merajuk

Dah biasa dah Ibu marah sebab nak tegur kesalahan anak2..tapi marah2 sayang la..bukan marah yang keterlaluan..Kiranya macam tegur je...Ibu sayang anak2 Ibu..Ayah pun kadang2 marah..tapi praktis yang Ayah n Ibu buat sekarang ialah kalau salah seorang marah, seorang lagi mesti pujuk..Lepas tu, yang marah akan pujuk jugak kepada yang dimarah...

Tapi biasanya Ibu akan rasa sedih pulak pas marah tu.. T______T...kalau tak marah nanti, anak2 akan tak tahu benda yang dibuat tu salah...banyak kategori marah ni...Tapi, Ayah n Ibu marah sekadar sebut "Apa ni...Kenapa buat macam ni..Salah buat macam ni..." nada suara tak tinggi mana..tapi mata bulat jugak la..hehee...

Malam tadi Adik main tab, nak tengok video2 kesukaan dia..tapi bila habis je satu lagu, Adik dah tak sabar, terus campak tab tu..terkena la pipi Ibu.. Fuhh...sakit rasanya...berair jugak la mata Ibu tahan sakit..Ibu ok lagi tak marah..Ibu masuk bilik, nak tengok bengkak ke tak n nak sapu ubat...takut lebam, esok gi opis takut orang cakap "gaduh ke..?" hehee...

Tiba2 Ibu dengar "kelekukk..." Nampak Abang meraung gi ke nenek..Rupanya Abang pun kena hempuk tab dengan Adik macam Ibu..Huhuu...Ibu pun, terus tinggikan sedikit suara kat Adik "Kenapa buat Abang macam tu...Siapa ajar ni..??" Ibu pegang tapak kaki Adik n tampar sikit tapak kaki tu..Adik senyap masa ni n pandang muka Ibu..Sayu pulak Ibu tengok..Adik pandang tapak kaki Adik..

Masa ni Adik duduk atas pangku Ayah..terus Adik baring n kembang kempis hidung tapi tak nangis pun..senyap aje..tiba2 Adik tutup muka dengan kedua2 belah tangan...Ayah pun cakap "Oooo...merajuk ye anak Ayah ni.." Ayah ambil tangan Adik tapi Adik tak nak lepaskan tangan dia yang tutup muka tu...Ayah ketawa..Ayah cakap kecik2 dah pandai merajuk...Ibu pun ketawa jugak..pastu Ibu panggil Adik.."Sayang Ibu..."..Adik buat tak tahu je..

Emm...merajuk la tu..ikut siapa la agaknya...Ibu pun ambil la Adik dari pangku Ayah, letak kat pangku Ibu..Adik still lagi tutup muka dia dengan tangan yang comel tu..Ibu pun slow2 tarik tangan Adik n cium pipi Adik..Adik senyum..Emm...merajuk dengan Ibu ye sayang...hehee..Ibu bukan nak marah sangat tapi Ibu kena tegur apa kesalahan yang Adik buat....

Ibu n Ayah sayang Abang n Adik sangat2..

Ramai yang cakap, muka Adik banyak ikut Ibu...sebab tu Adik manja dengan Ibu..emm...merajuk tu, ikut Ibu ke???..heheee...kena tanya Ayah la...Abang banyak ikut muka Tok..hehee..




 Sama tak???...T_____T




Amy Azran







Wednesday, March 20, 2013

Tulisan Pertama Amsyar....

Ingat lagi entry tulisan pertama Abang....kali ni turn Adik pulak...laju je menulis kat dinding...kalau Ibu bagi kertas, bukannya nak menulis..dinding jugak jadi tempat favourite..huhuuu...

Masa conteng ni, mulut Adik sebut "A...B...SYIII...DIII...EEEE...HEFFF..." Nak marah mula2 jadi nak tergelak..hehee...

Pastu Ibu ambik pensil dari tangan Adik..Adik marah..Ibu pun bagi balik pensil tu n envelope bil astro..konon2 nak ganti conteng dinding laa...

Apa benda ni? (Agaknya tu ayat Adik masa ni...)

Jap tangan kanan, jap tangan kiri Adik pegang pensil...


Amy Azran


Tuesday, March 19, 2013

Dah Besar....

Buat masa ni, Abang n Adik kalau naik kereta, perjalanan yang jauh hanyalah ke Kuantan sahaja...heheee..kalau rase nak duk hotel, kita duk Vistana...10 minit je dari rumah Tok..hehee...dulu2 masa Abang umur 6 bulan, pernah la gi KL, rumah Ayah Lan n Mommy Resa..

Bukan tak nak gi berjalan jauh2 tapi memandangkan keselesaan anak2 perlu diutamakan dahulu n Abang n Adik ni kalau jauh sikit perjalanan, mula lah bosan duk dalam kereta...Kalau nak balik Kuantan pun, kena amik timing tidur Abang n Adik sebab tak nak bagi bosan..dah camne nak gi bercuti jauh2 ni..huhuuu...

Tak pe lah, nanti ada rezeki n Allah perkenankan, kita gi bercuti jauh sikit ye...

Ni gambar dulu...ok lagi kedudukan tidur camni...

Now..

Abang kat hujung sana... (nampak kaki Adik...)

Adik kat hujung sini...(nampak kaki Abang) ...atas riba Ibu ni..putih2 tu, ubat gigi Elken, Adik kena gigit nyamuk kat rumah Tok..banyak gak...nyamuk suka kat Adik ni..orang kampung Beserah kan..heheee...

Buat masa ni, Ibu masih lagi jadi "Mem"..duk belakang dengan anak2..tak boleh duk depan, Ibu kena "mengawal" keaktifan Abang n Adik..heheee...



Amy Azran



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Precious Moment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers