My Lovely Family

Love can touch us one time and last for a lifetime, and never let go till we’re gone

Monday, June 22, 2015

Salam Ramadhan 1436H

Bismillahirrahmanirrahim..

Lama betul Ibu tak update blog family comel ni..dah bulan puasa dah pun..tahun ni Abang masih tak puasa lagi walaupun dah 5 Tahun..eh..kecik lagi kan..hee...Actually sebelum cuti sekolah tempohari Abang ada exam..nanti kita cerita pasal exam Abang..  :-)

Alhamdulillah..syukur kepada Allah SWT dapat lagi kita semua sambut Ramadhan bersama2 tahun ni..harapan agar tahun ini lebih baik dari yang sebelumnya..Tahun ni start duduk kat rumah ladang (rumah company). Tahun lepas rumah nenek..Terasa la sedikit kelainannya..Tahun lepas Abang tak sekolah..Tahun ni, Ibu ditugaskan untuk hantar Abang sekolah sebab tak sempat dengan van. Semoga Ibu dapat melaksanakan tugas dengan baik.. :-)

Cita-cita tahun ni nak taddarus sendiri gak di samping dengan staff2 pejabat..tapi 1st day je yang semangat..Pastu dilanda keletihan..Camne tu..huhuu...Tapi Alhamdulillah jugak sebab dapat buat dengan staff2 ofis. Kitorang buat sebelum balik..dalam jam 3.30 ptg camtu..balik jam 4.30 ptg..

Rutin harian, pagi hantar Abang ke sekolah & Adik ke rumah Nenek..Actually nursery ada tapi dah budaya Adik duduk dengan Nenek..Nak tukar budaya pada budak yang berumur 4 tahun bukanlah mudah..lagi2 kat rumah Nenek, banyak aktiviti yang Adik buat..pagi2, gi berkebun dengan Nenek, pastu makan sambil tengok TVIQ @ rancangan kanak2..kartun memang Adik (juga Abang) tak minat kecuali Upin Ipin..Pastu time jam 1.00 tghari, jam 4.00 ptg Adik akan tengok Oasis, Indahnya Iman..Nenek pun selalu ajar2 doa, ngaji kat Adik..At least ada jugak la pembelajaran Adik..Dulu dengan Acu Baie..Kalau kat nursery?...hhmmm...Nursery kat sini macam hantar anak ke rumah pengasuh aje..gitu je...Ada jugak la staff2 ladang lain yang macam pandang2 sebab Ibu tak hantar anak ke nursery, padahal Ayah bos kat situ..nak buat camne...Semua orang inginkan yang terbaik untuk anak2 kan..

Ibu letak gambar2 sempena puasa tahun ni...

Cita2 nak taddarus....



control ngaji sebab nak ambik gambar.... :-)


Tetiap tahun company akan bagi kurma + kismis


Salam Ramadhan









No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Precious Moment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers